piątek, 26 sierpnia 2016

Pewność siebie vs nieśmiałość



Dzisiaj porozmawiamy o pewności siebie , jak ją zdobyć , skąd ją brać kiedy jesteśmy nieśmiali .
Mam nadzieję , że moje rady się komuś przydadzą i może kogoś zainspirują do pewnych zmian .
Skąd się tą pewność siebie bierze? Może być ona wrodzona lub nabyta;- wrodzona jest kiedy człowiek rodzi się z pewnością siebie , jest otwarty do ludzi , do świata i nie jest w ogóle nieśmiały . Pewność siebie możemy nabyć przez wychowanie lub doświadczenia . Uważam , że  mało kto z nas nabywa pewność siebie w szkole , ponieważ szkoła wychowuje najczęściej na zasadzie ,,możesz lepiej,, bardzo rzadko zdarza się , że nauczyciele wychwalają swoich uczni i do kogoś innego porównują . Pewność siebie jest często mylona z nonszalancją i ja to rozumiem, bo jednak lepiej być postrzeganą za nonszalancką , mieć swoje zdanie i nie bać się odezwać . Pierwszym krokiem do pewności siebie jest przestać patrzeć na innych i po prostu stwierdzić" będę sobą" . Bądź sobą to taka bardzo banalna rada, ale taka jest prawda . W tym życiu , w tym jednym jedynym  życiu mamy do czynienia tylko z tą oSOBĄ . Nie uzyska się pewności siebie starając się być kimś innym . Trzeba być świadomym siebie , tego co się chce , zastanowić się nad tym i nie udawać przed innymi ludźmi . Warto eksponować to co mamy w sobie najlepsze . Ważnym krokiem jest też poznawanie nowych ludzi . Jeżeli ktoś do was wyciąga rękę to tego nie odrzucajcie, tylko też ją wyciągnijcie.Starajcie się pokonywać swoje granice strachu . Mam nadzieję, że moje krótkie rady wam trochę pomogły !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz